wtorek, 23 maja 2017

American Civil War - Pierwsza bitwa

Cześć!

W piątek rozegraliśmy z kolegą pierwszą od dawna bitwę na zasadach Black Powder, ale tym razem nie w okresie wojen napoleońskich, ale Wojny Secesyjnej, w ramach dodatku Black Powder Glory Hallelujah (pierwsza rozgrywka w tym okresie)!

Bitwa była nieduża, bo z założenia gramy tylko pomalowanymi ludkami i wystawiliśmy to co mamy, a Sebastian na szybko podmalował jeszcze kościół i domek.

Ja miałem trzy mini brygady Unii w składzie:
1. 2 regimenty piechoty (oba regular) + jedna bateria 4 dział (jedna podstawka)
2. 2 regimenty piechoty (jeden regular i jeden large) i oddział sharpshooterów
3. 1 oddział kawalerii konno i 1 oddział spieszonej kawalerii (normalnie będziemy wystawiać ich razem, żeby kawalerzyści mogli zsiadać z koni, ale tym razem z braku innych jednostek użyliśmy spieszonych jako oddzielnego regimentu)

Sebastian wystawił 3 mini brygady Konfederatów:
1. 2 regimenty piechoty (oba regular) + jedna bateria haubic (jedna podstawka)
2. 2 regimenty piechoty (jeden regular) + jedna bateria 6 dział (dwie podstawki)
3. 1 oddział kawalerii konno i 1 oddział spieszonej kawalerii

Bitwa rozpoczęła się problematycznie dla Unionistów, ale od połowy bitwy szala zwycięstwa przechylała się w ich stronę i potyczka skończyła się zwycięstwem Północy (pewnie dlatego, że pożyczyłem Konfederatom jednego dowódcę zdrajcę ;-) )

Niestety trochę zapomnieliśmy zasad i początek był ciężki, ale ok 3-4 rundy wszystko zaczęło się powoli przypominać ;-) Następna rozgrywka pójdzie znacznie sprawniej. Najfajniejsze jest to, że ta bitwa nakręciła mnie do dalszego malowania ACW. Grunt to motywacja!

Poniżej przedstawiam kilka zdjęć z tej rozgrywki:
























































.
J.


4 komentarze:

  1. Wojna secesyjna to zupełnie nie moje klimaty, ale takimi armiami i na takim stole i tak chętnie bym pograł. Duże brawa, tak powinien wygladać wargaming!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo jak przedmówca. Znakomite makiety i malowanie sprawiają, że zaczyna kręcić mnie gra, która mnie nie kręci. Gratuluję:)

      Usuń
    2. Na początek popatrz na ludki Perrych do ACW, obejrzyj Gods & Generals, Gettysburg itp i się jeszcze bardziej nakręcisz ;-)

      Usuń
  2. Świetnie pomalowane figurki i bardzo fajny raport z bitwy. Powodzenia w malowaniu!

    OdpowiedzUsuń